Monday, June 28, 2010

Tanaka Koki used to be bullied in school


KAT-TUN member, Tanaka Koki confessed that he used to be bullied by classmates on their radio program “KAT-TUN style.” The two personalities from KAT-TUN on this day were Tanaka Koki and Taguchi Junnosuke.
Anggota KAT-TUN, Tanaka Koki mengaku bahwa dia dulu ditindas oleh teman sekelasnya. Pada program radio mereka "KAT-TUN style"  hari ini ada  Tanaka Koki dan Taguchi Junnosuke.
On one of the corners of the radio show, “Majime ni Hanashima special“(Let’s have a serious conversation), KAT-TUN members provide advice to listeners. On this specific episode, an 8th grade girl wrote in a letter asking them for advice.
Di salah satu acara radio, "Majime ni Hanashima special" (Mari kita bicara serius), anggota KAT-TUN memberikan nasihat kepada pendengar. Pada episode ini spesifik, seorang gadis kelas 8 menulis dalam sebuah surat untuk meminta  nasihat.
She wrote, “I have been bullied at school since I was in 6th grade. So, I’m scared to go to school. Please give me some advice and courage.”
Dia menulis, "Saya telah ditindas di sekolah sejak masih di kelas 6 SD. Jadi, aku takut untuk pergi ke sekolah. Tolong beri saya beberapa nasihat dan keberanian. "(author: kasihan...)
Koki said right away, “I was bullied too when I was in elementary school. They hid my shoes, they put thumbtacks on my chair. Somebody even wrote “stupid” on somebody’s desk, and everyone pointed at me saying, ‘We think Tanaka did it.’”
Koki langsung berkata, "aku ditindas juga ketika aku masih di sekolah dasar. Mereka menyembunyikan sepatuku, mereka memasang paku payung di kursi. Seseorang bahkan menulis "bodoh" di meja orang lain, dan semua orang menunjukku dan berkata, "mungkin Tanaka yang melakukannya." "(author: memang disana sering banget yang gitu~)

Koki added, “There should be someone to help you, and if you keep facing it, you will see the light at the end. That’s what I did.”
Koki menambahkan, "Harus ada seseorang untuk membantu Anda, dan jika Anda terus menghadapinya, Anda akan melihat penerangan pada akhirnya. Itu yang saya lakukan. "(author: salut deh ma Koki)
Koki’s confession about his past astonished Junnosuke.
Pengakuan Koki tentang masa lalunya membuat heran Junnosuke.(author: aku juga heran)

source:  Cyzo woman,TokyoHive
translator to Indo: saya<3

Pengalaman Koki jadi pelajaran bagi dirinya. Lihat sekarang.. Koki gak terlihat seperti orang lemah. Bahkan dengan popularitasnya dia pernah berakting jadi Yakuza di My Boss My Hero. Benar mirip seperti Yakuza,hehe. Sangar sih....
Makanya aku sempat kaget dengan masa kecil Koki..kok bisa ya? Gak disangka .

0 komentar:

Post a Comment

everyone can comment here. Open ID,Livejournal,Wordpress, TypePad,AIM,Blogger.

Facebook , Twitter,Fupei,Plurk,etc.
(Choose an identity : Name/URL <= enter name and add your url)

If you don't have account, Choose an identity : Anonymous

and PUBLISH YOUR COMMENT.

no spamming.

Recent Comment